Pre základnú funkčnosť, spríjemnenie používania webu, analytické účely na základe naších podmienok ochrany súkromia a v prípade potvrdenia aj na účely zobrazovania marketingových ponúk na základe účelov cielenia reklamy využívame súbory cookies. Nastavenie vlastných preferencií cookies môžete kedykoľvek upraviť odkazom v spodnej časti stránok.

TOVAR V AKCII

KONTAKT

M-PROTEKTOR s.r.o.
Jelšová 26
080 05 Prešov
tel: 0948 609 608, 0905 818 517 051/772 49 63
napíšte nám

TOP PRODUKTY

ANKETA

Čím fúkate svoje pneumatiky?

Vzduchom 40% Dusíkom 27% Je mi to jedno 22% Neviem 12%

                     

19. 07. 2017

Fúkanie pneumatík - vzduch alebo dusík?

Používanie dusíka na fúkanie pneumatík je v dnešnej dobe už bežná vec. Štandardný vzduch sa na rozdiel od dusíka skladá z podielu dusíka, kyslíka, vodnej pary CO2 a malých stôp vzácnych plynov.  Dusík má pri fúkaní pneumatík viacero výhod. Prečo používať pri fúkaní pneumatík dusík namiesto vzduchu? Poďme sa spolu pozrieť na zoznam výhod používania dusíka:

 

Frekvencia dofúkavania: Dusík má nízku tendenciu unikať cez gumu na rozdiel od bežného vzduchu. Výsledkom je, že pneumatiky nafúkané dusíkom Vám vydržia nafúkané dlhšie ako pneumatiky nafúkané vzduchom. V praxi to znižuje obavy o častú kontrolu pneumatík a taktiež zabezpečuje dlhú životnosť vašich pneumatík.

Väčšia stabilita: Dusík ma veľkú výhodu v neprítomnosti vodnej pary, ktorá ho robí stabilnejším ako štandardný vzduch. Prítomnosť vlhkosti v akejkoľvek forme spôsobuje drastické zmeny v tlaku pri veľkých teplotných výkyvoch. Pneumatiky naplnené dusíkom zostanú dobré nafúknuté po dlhšie obdobie aj pri častých teplotných výkyvoch.

 

 

Menšie úniky: Podľa štúdií sú molekuly dusíka väčšie ako molekuly vzduchu. V dôsledku toho majú pneumatiky nafúkané vzduchom tendenciu strácať tlak pri nižšej rýchlosti. Pneumatiky nahustené dusíkom si zachovajú správny tlak dlhší čas.

Znížená degradácia pneumatík: Vodná para, ktorá je prítomná vo vzduchu sa zmení na kvapalinu počas toho, keď sa vzduch natlakuje a zhromažďuje v zásobníku na vzduch. Táto voda sa v dôsledku točenia pneumatiky zmení pri vysokej teplote na paru a tá v konečnom dôsledku zvyšuje tlak vzduchu v pneumatikách. Dusík je zbavený vzduchu, ktorý urýchľuje oxidáciu vnútorného obloženia gumovej pneumatiky a vedie ku korózií  hliníkového ráfika a ocele. Dusík, ktorý je suchým plynom, znižuje mieru degradácie pneumatík a zabezpečuje dlhší a stabilnejší výkon pneumatík.

 

Na záver by som spomenul azda jedinú nevýhodu dusíka, ktorou je jeho cena. Kým plnenie štandardným vzduchom je bezplatné, za plnenie dusíkom si musíte priplatiť. Za kvalitu a bezpečnosť sa však oplatí priplácať. Koniec koncov hore máte zoznam dôvodov :)


NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV